محتشمي"بسياري از مديران در دوره‌هاى ‌گذشته خط‌مشي شهداء و امام را فراموش کرده‌اند و يا اصلا به آن اعتقاد نداشتند

دبير مجمع المحسنين يزد گفت: با همفکري و تعامل با ديگر اصولگرايان در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي، در اين زمينه فعاليت مستمر وجدي را دنبال مي نمائيم.

احمد محتشمي، در گفتگو با  ايسنا :در خصوص عملكرد دولت نهم، اظهار داشت: در سياست داخلي با توجه به شعارهاي داده شده، توقع مردم بسيار بالا رفته است و لذا در تحقق برخي از اهداف دچار چالش شده ايم.

وي افزود: البته توقع تحقق شعارها، براي مدت زمان يکسال، توقع کاملا بي‌جايي است، ولي اميدواريم که با کمک امت حزب‌الله و فائق آمدن بر مشکلات موجود و همچنين مشكلاتي که برخي از نيروها، خواسته يا ناخواسته، بر کشور تحميل مي‌کنند پس از يک دوره چهار ساله، رضايت همگان را به همراه داشته باشد.

محتمشي، عملکرد يکساله دولت، در سياست خارجي موفق دانست وگفت: با پيگيري بحث انرژي هسته‌اي و خارج کردن کشور از حالت انفعالي و افتادن برگ برنده به دست ايران از عوامل اين موفقيت است.

وي، با اشاره بر اينکه در زمينه اقتصادي، پس از يک دوره، امکان تحقق برخي از شعارها موجود است، افزود: تحقق مسائل فرهنگي و اجتماعي، مستلزم کار زير بنايي دراز مدت و با شيوه‌هاي بسيار ظريف و صحيح مي‌باشد.

محتشمي اصلي‌ترين مطالبات مردم عدالت خواهي، مبارزه با فساد، تبعيض، مبارزه با کاخ نشيني و دوري از مردم، شيفتگي به نظام و مديريت انقلابي و مردمي، توجه به برنامه‌هاي ارائه شده به جاي گرايش به ظواهر و شعارها، لزوم توجه به معشيت مردم و رفع بيکاري، لزوم نوگرايي دين و برنامه‌ها با رعايت اعتدال، آزادي‌هاي سياسي و اجتماعي همراه با اعتدال توسعه و پيشرفت کشور و پيگيري جدي دست‌يابي به سند چشم انداز 20 ساله، تحول‌خواهي، توجه جدي به کارآمدي، پيشرفت سريع و نوآوري، مومن بودن به هدفهاي انقلاب و نظام اسلامي و به فکر فرهنگ و دين مردم بودن، توجه مردم به معنويت، اصول و آرمانهاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري دانست.

دبير مجمع المحسنين، گفت: با توجه به اين سرفصل‌ها است که ميزان موفقيت آميز بودن دولت، تعيين مي‌شود.

وي در خصوص ميزان هماهنگي تغيير مديران با شعارهاي عدالت محوري دولت خاطر نشان کرد: حضور يک مدير براي مدت بسيار طولاني و چندين ساله، عدم پاسخگو بودن مديران که در برخي از آنها گويي طلبکار ملتند و با تکبر و غرور با خبرنگاران، مردم وولي، نعمتشان صحبت مي کنند، آفتي است که اگر نظارت بر عملکرد آن و ارزيابي صحيح بازرسان را مي طلبد.

محتمشي، با اشاره به اينکه بسياري از مديران در دوره‌هاى ‌گذشته، خط‌مشي، شهداء و امام را فراموش کرده‌اند و يا اصلا به آن اعتقاد نداشتند، خاطرنشان كرد: حضور آنان در آن مناصب، بر اساس روابط بوده و نه ضوابط و تعويض آنها از جمله مسائلي است که مي بايست تحقق مي يافت و عدم تعويض آنها با شعار عدالت محوري مغاير مي‌باشد و مديراني که خود را قيم ، سرور و طلبکار و نه خادم مردم بدانند، همان بهتر که هر چه زودتر تغيير يابند.

دبير مجمع‌المحسنين يزد در رابطه با انتخابات مجلس خبرگان و شوراي شهر خاطر نشان کرد: با همفکري و تعامل با ديگر اصولگرايان در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي، در اين زمينه فعاليت مستمر وجدي را دنبال مي نمائيم.

وي ادامه داد: مجمع ديني، فرهنگي، سياسي المحسنين در سال 1376 پس از انتخابات دوم خرداد تشکيل شده است.

دبير مجمع‌المحسنين يزد، هدف از تشکيل اين مجمع را، تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي، بر اساس آراء و انديشه‌هاي بنيانگذار آن به رهبري مقام معظم رهبري و انتقال آن به نسل‌هاي بعدي و همچنين مبارزه با تفکرات مسموم ليبراليستي و داشتن روحيه خود باوري با محوريت ولايت مطلقه فقيه دانست و افزود: خط‌مشي مجمع در رسيدن به اهداف خود، صرفا با شيوهاي فرهنگي ، سياسي مي‌باشد که در چند سال گذشته چه تحت عنوان مجمع‌المحسنين و يا شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب و جبهه اصولگرايان کارنامه‌ي قابل قبول و موثري را داشته است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا